top of page
Zoeken
  • homburghompy

Retour naar Nederland

20-10 1e dag onderweg naar Nederland.

Vandaag bijna 600km gereden door het prachtige landschap van Spanje van Hondon de las Nieves naar Huesca via Zaragosa uiteindelijk geëindigd in Barbastro omdat er verder geen plek was voor campers.

Daar een redelijk goede plek opgezocht en in een local kroegje wat gedronken en gegeten


Later op de avond mijn camperbus opgezocht


21-10 gaan we weer verder richting Bordeaux voor het 2e deel van de reis ook weer ruim 600km.


Richting Bordeaux


Vanochtend na een rumoerige nacht op de free camperplaats vertrokken richting Bordeaux en bijna de hele reis op 80km wegen gereden wat ervoor zorgde dat je ook nog het een en ander kan zien en het binnenland van Spanje is spectaculair.


Net even buiten Barbastro ligt een klooster hoog op de berg en dan denk ik altijd hoeveel bloed, zweet en tranen het gekost heeft om dit daar neer te zetten.


Richting Pyreneeën


Na al het moois aangekomen bij de Pyreneeën en wow spectaculair.

Wegen waar net aan twee auto's langs elkaar kunnen en een tunnel van bijna 9 kilometer ik vindt het geweldig en hier wordt ik blij van.

Tunnel du Somport:


Aan de voet van de Pyreneeën is ook mooi idyllische dorpjes en omgeving geven je het gevoel van even terug in de tijd.

Waarna het ruige van de bergen komt.


Uiteindelijk aangekomen bij Bordeaux daar een camping opgezocht voor de nacht.


En nu een Irish coffee en dan lekker naar bed luisteren naar de regen.

Slaap lekker 🥱 morgen weer een dag.


22-10

Op naar Rouen in Frankrijk.


Vanochtend lekker wakker geworden, kopje koffie van de buurtjes lekker ontbijtje gemaakt en om 10uur op stap naar Rouen een rit van 654km en in Rouen een free campingplaats gespot.

Na een saaie rit (landschap in Frankrijk is wel mooi maar vergeleken met Spanje saai ) aangekomen in Rouen waarin ik mij door het drukke stadsverkeer moest worstelen om bij de camperplaats te komen maar helaas alles bezet en niet door campers maar door een enorme kermis vandaar dus de drukte, aangezien ik er ook nergens kon parkeren ben ik de drukte ontvlucht en doorgereden naar?


Ja hoor direct Noordwijkerhout dus uiteindelijk na ruim 1200km sta ik in HET dorpje van de bollenstreek

Waar ik de komende 3-4 weken zal blijven.

Om familie te bezoeken en de clubleden weer te zien en dan weer snel naar Spanje 🌞

48 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentários


bottom of page